woensdag 18 juli 2012

Dag 5 disney magic kingdom

Op tijd wakker ff douchen en eten en dan om 9.20u in de auto naar Disney.

Als we aankomen is het nog redelijk rustig op de parkeerplaats we parkeren bij aladin 42, Wachten op het treintje en gaan naar de ticket verkoop. Kopen onze tickets en vervolgen de weg via de boot naar de ingang van het park.

Even door de tassencheck en kaartje scannen vingerafdruk en klaar om te gaan... We starten met het stoomtreintje dat ons naar frontieland brengt, vanwaar we starten met splash mountain, we worden een beetje nat maar dat kan bij deze temperaturen geen kwaad. We vervolgen onze weg naar big Thundermountain, pakken een fastpass. Gaan naar the haunted mansion wachten 10min en zijn binnen. We lopen terug naar big thundermountain helaas is er een storing we balen en gaan het eilandje van Tom sawyer maar op... Als we dit gezien hebben toch nog maar keer kijken... Nog steeds storing, we pakken popcorn en drinken. Tijdens het eten en drinken vangen we vaag op dat hij zo open gaat, als goed getrainde Hollanders zien we de hints en zitten dan ook als 10e in het eerste treintje na de lange storing... Erg leuk en mooie rit ook.

Vanuit hier lopen we richting Peter pan, als ik mijn toegangs ticket wil pakken om een fast pass te trekken kom ik er achter dat ik hem kwijt ben...(denk bij thundermountain in de haast uit me broekzak gevallen) baaaaaaaal maar goed meteen komt er aan man met 4 fastpasses voor de space mountain, hij gaat de tijd niet halen met zijn gezin, wij wel als 4 jonge avonturiers ;-) dus snel naar de space mountain wachtijd normaal 85min, ik ben die man eeuwig dankbaar. Vette ride wel anders als in Disney Parijs hier zit je achter elkaar treintjes van 6, en maakt ie hele korte bochtjes.
We gaan eerst wat eten, er valt een gigantische hoeveelheid regen in 20min we wachten even en gaan verder langs, de carrousel, its à small world, piraten of THE caribean, enz... Terug naar het kasteel waar we wat rond hangen, winkel in winkel uit en nog even wat drinken en een cookie eten.

Dan om 21u begint de electrical parade , een plaatsje zoeken is nog moeilijk maar goed we staan, knippen de nodige foto's en verlaten dan Magic Kingdom met de monorail.

We rijden in 50min terug en wagen nog een plonsje, eten nog een donut... En drinken nog een biertje, tegen 00.30 gaan we naar bed en schrijf ik nog even het eerste deel van de blog.

Zo nu is dag 5 compleet, morgen lekker niks, beetje in zwembad, boodschapjes enz.



2 opmerkingen:

  1. Zo te lezen hebben jullie het prima daar! :-)

    Voor alle dingen aan het huis kunnen jullie toch ook het management bellen?

    En mazzel met de fastpassen! Vinden jullie Space Mountain in Parijs ook niet veel leuker?

    grt
    Patrick (orlandofans.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Huis is van me schoonvader dus management bellen is niet praktisch haha
    Maar inderdaad Parijs vind ik leuker...
    We vermaken ons geweldig denk ook niet dat ik nog naar huis wil.....

    BeantwoordenVerwijderen